Thursday 2 June 2011

buat ibu tercinta~


malam aku tulis cerita ini mak sudah dalam perjalanan ke Makkah..

seminggu sebelum mak bertolak, aku dapat satu panggilan dari mak. suara mak lain. seolah-olah seperti baru saja lepas nangis. aku terlalu risau. aku tak boleh tidur malam itu. sejak peristiwa itu, setiap malam aku telefon mak. walaupun aku terlalu sibuk dengan program..aku akan cari juga masa untuk telefon mak..semakin hari suara mak semakin ceria. hilang sedikit kerisauan aku.hemm..

aku berkali-kali meminta maaf sebab tidak berkesempatan nak hantar mak. tapi mak kata tak pe. ijan ade kuiz, bukan sengaja taknak balik. sayu je bila dengar mak cakap begitu. tapi aku janji akan jemput mak bila mak pulang nanti..semoga mak temui ketenangan di bumi anbiya, mak...

Ya ALLAH..Engkau selamatkanlah perjalanan ibuku, 
Engkau jauhkanlah dia dari bala bencana, Ya ALLAH
permudahkanlah urusan dia, Engkau peliharakan lah kesihatan dia,
janganlah kau uji dengan ujian yang tidak mampu ditanggungnya, Ya ALLAH..


P/S: tak sabar nak cium dahi mak bila mak balik nanti..

2 comments:

Jannah said...

Insya Allah, semoga pualng dengan selamat..takyah risau aih dik..Doa2la bagi selamat..

hamizanyusof89 said...

insyallah, kak jannah...